USA, vol 2
Klienditeendindus on USAs kõrgelt arenenud – klient on kuningas. Poes on alati võimalik toodetelt allahindlust küsida ning kaup, põhjendusi jagamata, ühe kuu vältel, poodi tagasi tuua. Olen kuulnud, et idaeurooplastest turistid ning sisserändajad tunnevad ennast siin üsna mugavalt – kasutavad “süsteemi” ära.
Kaubandus on jätnud USA ühiskonnast üsna paindliku mulje, kuid asjaajamises on siinne elu üsna jäik. Süsteemi väliselt midagi muutma hakata, tundub olevat võimatu.
Pidin täna võistlema Stanfordi ülikooli linnas Palo Alto. Registreerisin ennast õigeaegselt võistlusele, maksin osalustasu ning minu tulemused vastasid ettenähtud kriteeriumitele. Kuid kummalisel kombel jäin esialgsest võistlejate nimekirjast välja. Nädala alguses said korraldajad tehtud ve